A készenléti pótkocsi egy a fuvarozó vállalat, vagyis jelen esetben a HRI tulajdonában és üzemeltetésében lévő pótkocsi, amelyet a megrendelő telephelyére szállít és egy megjelölt területen, zónában helyez el. A funkciója, a logisztikai folyamatok megkönnyítése, hiszen gyakran a rakodási folyamat bonyolultsága függvényében, és a raktározási igényekből fakadóan gazdaságosabbá teszi használata a vállalat folyamatait. A fuvarozásban résztvevő személyzet így idejét nem a rakodás lebonyolításával köti le, hanem az előkészített pótkocsit egy előre meghatározott helyről szállíthatja el, közben a megpakolt készenléti pótkocsit egy üresen állóra cserélve.

Megszokott procedúra, hogy a logisztikával megbízott vállalat, vagyis a HRI biztosítja partnere számára a személyzetet, és egy az üzemben használt gépjárművet, ami a készenléti pótkocsikat mozgatja és a rakodás helyétől, a készenléti helyre állítja őket.

A készenléti pótkocsi a magas volumenű szállítási igényű vállalatoknál, vagy abban az esetben lehet hasznos, amikor rendszeres, állandó és fix szállítási feladatokat szükséges teljesíteni. Kiszámíthatóbb tranzit idők és hatékonyabb működés. Emellett maga az üzem számára is előnyökkel járhat a készenléti pótkocsik használata, akár az alapanyagok tárolására és azok meghatározott időpontban történő berakodására, illetve a késztermékek tárolására is, amelyek nem foglalják az üzemben a helyet a szállításig, hanem a pótkocsira rakodva a készenléti helyükön várják a meghatározott időpontot, amikor a fuvarfeladat megkezdődik.

Felsorolhatjuk még érvként azon speciális alkalmakat, mint az ünnepek, a leállások, sztrájk, időjárási körülmények, amelyek megnehezítik a logisztikai folyamatokat és szállítások lebonyolítását is, ilyenkor is nagy haszonnal járhat a már előkészített és rendelkezésre álló pótkocsik biztosítása.

Széleskörű és elterjedt gyakorlat mára az e-kereskedelemben, az autóiparban, és több gyártás támogatással kapcsolatos szektorban, a készenléti pótkocsik használata. Cél a folyamatok gyorsítása és az optimalizáció, hogy a lehető legkevesebb állás idővel történjen meg a szállítás.

Fontos azonban elmondani, hogy szerződéskötéskör figyelembe kell venni a termékek tárolási igényletét, és a rakodás módját és egyéb feltételeket, továbbá a felelősség kérdése is írásban kerül rögzítésre, mivel a gépjármű sofőr a rakodás időpontjában nem tartózkodik a helyszínen.

A készenléti pótkocsi szolgáltatásnak lehet havi vagy akár napi díja, de rugalmas szolgáltatásainknak köszönhetően akár a részét képezheti a fuvarozási szolgáltatásnak is munkanapokra leosztva. A partneri együttműködés haszna egy logisztikai nagyvállalattal, hogy rendelkezésünkre áll a szükséges eszközpark, hogy ilyen jellegű szolgáltatásokat is képesek vagyunk ajánlani megbízóinknak, és készen állunk akár a beruházásra is az igényeik teljes kielégítése érdekében.

Érdekesség lehet, hogy bizonyos esetekben hűtő / fűtő egységgel felszerelt, vagyis temperált belső hőmérsékletű félpótkocsit igényelnek tőlünk, és természetesen ez a konstrukció is rendelkezésre áll a készenlétbe helyezésre, általában akkor van rá szükség, ha gyártói előírás a meghatározott hőmérsékleten történő tárolás. Hasznos információ lehet, hogy a hőmérséklet szabályzás akkor is működik, amikor vontató nincsen rákötve a pótkocsira, az elektromos áram ellátást akkumulátor biztosítja.